فروش پمپ آب - Famco

پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX

فروش پمپ آب - Famco

پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX

یک هارد اکسترنال خوب چه ویژگی های دارد؟

گاهی نیاز دارید تا یک بک آپ از اطلاعات مهم لپ تاپ یا کامپیوترتان داشته باشید. همچنین ممکن است هاردهای داخلی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما، برای نگهداری فایل‌هایتان کافی نباشد و یا ممکن است با وارد شدن ضربه به هارد اینترنال، تمامی اطلاعات مهم خود را برای همیشه از دست بدهید. در این شرایط، داشتن یک هارد اکسترنال به شما کمک می‌کند تا با امنیت کامل، حجم بالایی از اطلاعات را در آن نگهداری کنید و یا جابه‌جا نمایید.

اما سؤالی که ممکن است ذهن شمارا به خود مشغول کند، این است که چه هارد با چه ویژگی خریداری کنید تا تمام نیازهای شمارا برآورده کند. ما در این مقاله قصد داریم تا پاسخ این سؤال را به شما بدهیم.

ویژگی هارد اکسترنال

هارد خارجی درواقع همان هارد اینترنال است. با این تفاوت که در پوشش و نوع پورت‌های آن با هم کمی فرق دارند. به این معنا که اگر شما هارد اکسترنال را از قاب خود بیرون بیاورید، درواقع یک هارد اینترنال را مشاهده خواهید کرد. از طرفی دیگر پورت‌های هارد اینترنال به مادربورد کامپیوتر و یا لپ‌تاپ وصل می‎شود. درحالی‌که پورت‌های هارد خارجی به‌صورت USB طراحی‌شده است و به‌راحتی به هر دستگاهی وصل می‌شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید تا عکس و فیلم‌های شخصی خود را درون لپ‌تاپ یا کامپیوتر نگهداری کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید. هاردهای داخلی به ضربه حساس هستند و عمر محدودی دارند. درنتیجه ممکن است تمامی اطلاعات خود را به‌یک‌باره از دست بدهید. از طرفی دیگر امکان سرقت اطلاعات از لپ‌تاپ یا کامپیوتر بسیار زیاد است؛ بنابراین ممکن است اطلاعات مهم و محرمانه شما، توسط افراد ناشناس پخش شود.

تفکر غلط دیگر مربوط به بازیابی اطلاعات هارد اینترنال می‌باشد. برخی تصور می‌کنند که در صورت از دست رفتن اطلاعات می‌توانند با یک ریکاوری ساده، تمامی فایل‌های مهم خود را برگردانند. هزینه‌ی ریکاوری اطلاعات ازیک‌طرف و بازگشت ناقص اطلاعات از طرفی دیگر، ازجمله دلایلی است که شمارا از خرید هارد اکسترنال پشیمان نخواهد کرد.

هاردهای خارجی حجم زیادی دارند. درنتیجه می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی را در آن نگهداری و یا جابه‌جا کنید. در غیر این صورت در نبود این حافظه، نیاز دارید تا چندین فلش داشته باشید .

نکات مهم هنگام خرید هارد خارجی

اگر قصد خرید حافظه‌ خارجی را دارید، انواع و اقسام مختلفی از آن در بازار موجود می‌باشد که خرید را برای شما سخت می‌کند؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید هارد خارجی به برخی نکات توجه کنید تا بهترین خرید را داشته باشید و متحمل هزینه‌های اضافی نشوید.

  • ظرفیت هارد: بهتر است با توجه به نیاز خود هارد را خریداری کنید. اگر هارد را صرفاً برای نگهداری عکس و فیلم می‌خواهید، هارد 1 ترا بایتی می‌تواند تمام نیازهای شمارا برآورده کند. در غیر این صورت می‌توانید به هاردهای 4 ترا بایتی و 6 ترا بایتی فکر کنید. در این شرایط قیمت و وزن هارد بالاتر می‌رود. به این دلیل که با افزایش ظرفیت هارد، تعداد هدها و دیسک‌های آن بالاتر می‌رود.
  • سرعت هارد: هرچقدر ظرفیت هارد شما بالاتر باشد، انتظار سرعت بالایی از آن نداشته باشید. سرعت هارد اکسترنال، درواقع همان چرخش دیسک گردان می‌باشد. هرچقدر سرعت هارد بالاتر باشد، زمان نوشتن و خواندن اطلاعات نیز سریع‌تر می‌شود.
  • جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت https://8iran.com/product-category/digital/computer-parts/hdd-external/ مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.